Display Advertising

Inhoud

Table of content fix (do not remove!) Nog even bedenken hoe dit op te lossen

In het kort

Display advertising is een vorm van betaald adverteren waarbij jouw advertenties in de vorm van banners op andere websites getoond worden. Dit wordt vaak gecombineerd met retargeting. Bij retargeting krijgt een websitegebruiker een banneradvertentie te zien van een website waar hij/zij eerder de cookies heeft geaccepteerd. Deze advertenties worden vaak gebruikt om merkbekendheid te creëren, bezoekers naar een website te trekken of om directe verkoop te genereren.

Definitie display advertising

Display advertising is een vorm van online adverteren waarbij banners, video's of andere visuele elementen worden gebruikt om producten of diensten te promoten. Deze elementen worden weergegeven op websites of sociale media-platforms en zijn bedoeld om de aandacht van bezoekers te trekken en hen te overtuigen om op de advertentie te klikken of om een aankoop te doen. Display advertising kan worden gebruikt om verschillende doelen te bereiken, zoals het genereren van leads, het verhogen van de merkbekendheid of het verkopen van producten. Er zijn verschillende manieren om display advertising te kopen, zoals via programmatic advertising, waarbij geautomatiseerde technologie wordt gebruikt om de juiste advertenties aan de juiste personen te laten zien, of via directe aankoop van advertentieruimte op specifieke websites.

Retargeting

Bij retargeting worden mensen benaderd die op de website zijn geweest en een bepaald gedrag hebben vertoond. Wanneer bezoekers op de website komen, worden ze getagd met een cookie of pixel. Aan de hand daarvan kunnen deze mensen weer getarget worden met aangepaste advertenties. Deze tactiek is populair, omdat de eerdere intentie van een gebruiker er vaak voor zorgt dat deze eerder zal converteren dan nieuwe websitegebruikers.

Cost per mile (CPM)

CPM staat voor 'Cost per Mille' en wordt vaak gebruikt bij display advertising. Het is een meting voor de kosten van een advertentiecampagne, gebaseerd op het aantal vertoningen van een advertentie. CPM wordt uitgedrukt als het bedrag per 1.000 vertoningen. Dit betekent dus dat als de CPM € 5 is, de adverteerder € 5 betaalt voor elke 1.000 vertoningen van de advertentie. CPM wordt vaak gebruikt als een manier om de kosten van een display advertising campagne te meten, omdat het de adverteerder in staat stelt om te weten hoeveel geld het kost om een bepaald aantal mensen te bereiken.

Click Through Rate (CTR)

De CTR (Click-Through Rate) is een term die vaak wordt gebruikt in verband met display advertising, en refereert aan de verhouding tussen het aantal keer dat een advertentie wordt vertoond (Impression) en het aantal keer dat een gebruiker op de advertentie klikt. De CTR wordt vaak uitgedrukt als een percentage, bijvoorbeeld 1% CTR betekent dat 1 op de 100 vertoningen van een advertentie daadwerkelijk op de advertentie klikt. Door het bijhouden van CTR kan een marketeer zijn campagne optimaliseren om zo een grotere interactie en conversie te behalen.

Delen
Facebook
LinkedIn
Twitter
WhatsApp
Reddit
Print
Email

Misschien ook interessant voor jou?

SEO termen

Een overzicht van alle definities en begrippen van de SEO termen

Leadgeneratie

Een overzicht van alle definities en begrippen van de leadgeneratie termen

SEA termen

Een overzicht van alle definities en begrippen van de SEA termen