E-mail Marketing is een directe vorm van marketing waarbij je per e-mail een boodschap over brengt. Dit kan in de vorm van een nieuwsbrief, blog, aanbieding, tevredenheidsenquête, etc. Het doel is om klanten te bereiken en te motiveren om een gewenste actie te ondernemen. E-mailmarketing wordt meestal gebruikt als onderdeel van een bredere marketingstrategie en wordt beoordeeld op prestatie-indicatoren zoals open- en click-through rates en conversie-ratio.
E-mail Marketing is een vorm van marketing waarbij e-mails worden gebruikt om producten of diensten te promoten of om het contact met klanten of potentiële klanten te onderhouden. E-mail marketing kan worden gebruikt om bijvoorbeeld nieuwsbrieven te versturen, aanbiedingen te doen of klanten te informeren over nieuwe producten of diensten. Het doel van e-mail marketing is om de verkoop te verhogen of om de relatie met klanten te versterken. E-mailmarketing kan een effectief middel zijn om met doelgroepen te communiceren, vooral als er een goed doordachte strategie achter zit en als er rekening wordt gehouden met de wensen en behoeften van de doelgroep.
Content Marketing is een publiek creëren door structureel waardevolle informatie te publiceren, dit kan doormiddel van video's, afbeeldingen, downloads, blogs, etc. Net als bij Social Media Marketing wordt ervoor gezorgd dat de doelgroep een affectie krijgt met het desbetreffende merk. Door op deze manier bezoekers te werven zorg je ervoor dat je bijna alleen maar kwalitatieve leads binnenhaalt gezien hun oprechte interesse over het product.
Opt-in is het bewust aanmelden of inschrijven voor een nieuwsbrief. Voordat je je hiervoor aanmeldt geef je eerst toestemming om je mailadres te gebruiken voor bijvoorbeeld informatie. Deze pagina's zie je vaak op websites voor nieuwsbrieven of een gratis weggever.
Bij opt-out systemen word je direct ergens voor ingeschreven zonder dat je dit aangeeft. Dit kwam vroeger vooral veel voor. Door wet- en regelgeving gebeurt dit op dit moment steeds minder vaak. Om op een makkelijke manier toestemming hiervoor te laten geven staat vaak het vinkje aan van toestemming voor nieuwsbrief bij een aankoopproces.
De CTR geeft een percentage weer van het aantal kliks op jouw organische zoekresultaat of advertentie gedeeld door het aantal vertoningen. Een hoge CTR heeft invloed op de Quality Score en hoeveel er wordt betaald elke keer dat iemand op een zoekadvertentie wordt gedrukt. Bij e-mail marketing geeft CTR het percentage weer waarbij op een link in de e-mail is geklikt.
Een overzicht van alle definities en begrippen van de leadgeneratie termen