Leadgeneratie

Inhoud

Table of content fix (do not remove!) Nog even bedenken hoe dit op te lossen

In het kort

Leadgeneratie is het willen genereren van mensen die geïnteresseerd in jouw product of dienst met als uiteindelijk doel om ze een aankoop te laten doen. Dit wordt meestal gedaan door de doelgroep te identificeren, treffende content te creëren, webverkeer te vergroten en deze proberen om te zetten in conversies.

Definitie Leadgeneratie

Leadgeneratie is het proces van het aantrekken van potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in een product of dienst, en het verzamelen van hun contactgegevens om ze te kunnen benaderen voor verdere verkoop of marketing. Leadgeneratie kan op verschillende manieren plaatsvinden, zoals door middel van online formulieren op een website, via social media, via e-mailmarketing of door het aanbieden van een gratis proefperiode of een ander soort aanbod om contactgegevens te verzamelen. Het doel van leadgeneratie is om potentiële klanten te identificeren en te verzamelen, zodat ze verder kunnen worden benaderd met aanbiedingen of informatie over een product of dienst. Leadgeneratie is een belangrijk onderdeel van het verkoop- en marketingproces, omdat het helpt om nieuwe klanten te werven en om de omzet te verhogen.

Lead

Een lead is een persoon die interesse toont in de producten/diensten van een bedrijf. Een lead wordt uitgedrukt door het delen van contactinformatie zoals een e-mail, telefoonnummer of social media handle. Het doel is altijd om van een lead een klant te maken en deze het liefst zo lang mogelijk terug te laten komen voor meer aankopen.

Lead Nurturing

Lead nurturing is het proces van het ontwikkelen en onderhouden van relaties met klanten in elke fase van hun reis. Dit wordt meestal gedaan door middel van marketing- en communicatieberichten. Lead nurturing kan geautomatiseerd worden. Er wordt hierbij dan gebruik gemaakt van een software om berichten te sturen die worden getriggerd door klantgedrag of vooraf bepaalde schema's.

Lead Scoring

Lead scoring wordt gebruikt als methode om prospects te rangschikken en classificeren door een puntensysteem te maken. Met zo een methode wordt de subjectiviteit uit het proces gehaald en wordt het duidelijk welke leads de beste kans hebben om te converteren.

Delen
Facebook
LinkedIn
Twitter
WhatsApp
Reddit
Print
Email

Misschien ook interessant voor jou?

SEO termen

Een overzicht van alle definities en begrippen van de SEO termen

Leadgeneratie

Een overzicht van alle definities en begrippen van de leadgeneratie termen

SEA termen

Een overzicht van alle definities en begrippen van de SEA termen